סיירת הנגישות של בקול

  • ראשי
  • סיירת הנגישות של בקול

סיירת הנגישות של בקול - רקע להקמה

אתגרי נגישות רבים ומגוונים עומדים בפני אנשים עם מוגבלות בשמיעה במגוון תחומי החיים: נגישות למידע (לרבות מידע חיוני מציל חיים בעת חירום), לשירותים (לרבות שירותי רפואה ובריאות), להשכלה, בעולם התעסוקה ועוד. בתחומים בהם קיימת חקיקה מסדירה, ישנם פערים וחוסר הלימה בינה לבין הביצוע בפועל, ואילו תחומים שלמים הנוגעים לזכויות בסיסיות של כבדי שמיעה וחירשים אינם מעוגנים בחקיקה כלל. בנוסף, בשל התפתחויות טכנולוגיות בשני העשורים האחרונים ומסיבות נוספות, נדרש עדכון לחלק נכבד מהחקיקה הקיימת בתחום.

על מנת לקדם שוויון הזדמנויות ומציאות נגישה, קיים צורך בעבודה תהליכית, רציפה ומתמשכת למול גורמים מרובים, וביניהם הכנסת וועדותיה, משרדי הממשלה הרלוונטיים, נציבות השוויון לאנשים עם מוגבלויות, צה"ל ומערכת הביטחון, גופים ציבוריים נוספים, חברות, ארגונים, מוסדות תקשורת למיניהם ואחרים. יתרה מכך, במקרים רבים מידי של צורך ו/או אי עמידה בתקנות, מוצא עצמו האדם הפשוט הזקוק להנגשה חסר אונים למול אותם הגופים, ללא ליווי להבטחת ביצוע בפועל של ההנגשה הנדרשת עבורו, ולו למען תפקודו הבסיסי. הצוות המקצועי של ארגון בקול מסייע להם בהתמודדות זו, בהגברת מודעות בקרב אותם הגופים ובקידום פתרונות הנגשה עבורם.

מטרת התכנית ואופן פעולה

מיזם סיירת הזכויות והנגישות של ארגון בקול שם למטרתו לפתח תשתית ארגונית לקידום וטיפול בנושאים של זכויות ומדיניות נגישות, באמצעות הכשרה והפעלה של שגרירי נגישות מתנדבים אשר פועלים בצוותי משימה לפי נושאי ליבה. תפקידם של מתנדבי סיירת הנגישות של בקול, אשר זוכה להנחיה מקצועית מתמשכת מטעם הצוות במקצועי של הארגון ומומחים נוספים, הינו קידום חקיקה ותקינה, פיתוח ויישום של אמצעי נגישות בקרב גורמים רלבנטיים ומתן מענה פרטני לאנשים הזקוקים לליווי בתחומים אלו. ייחודיות התכנית ונקודת חוזקה המרכזית הינה בהכשרה והעצמת פעילים שהם עצמם כבדי וכבדות שמיעה או בני משפחה שלהם, בעלי מוטיבציה גבוהה לשינוי חברתי ומניע מעצם חוויתם והיכרותם האישית עם האתגרים, המכשולים והשלכותיהם, ולאור מסע ההתמודדות הפרטי שלהם.

תכנית סיירת הנגישות של בקול פועלת במתווה של צוותי עבודה לפי תחומים מגוונים: זכויות בריאות וזכאות למכשור רפואי, נגישות בשירותי הבריאות, נגישות שירות, הנגשה בשידורי התקשורת, נגישות בתחום התרבות, נגישות בעולם העבודה ועוד. 

 

יועץ מומחה מלווה את פועלו של כל צוות, בבניית תכנית עבודה לשינוי חברתי ובהוצאתה לפועל. תכנית זו כוללת הגדרת יעדים לפעולה, מיפוי תנאים קיימים וחסרים בתחום ושחקנים משמעותיים (בדגש על גופים מולם יש לפעול להסרת חסמים וקידום התחום), שותפים פוטנציאלים, גופי רגולציה וביצוע ועוד.

על מנת למקסם את יכולות ההשפעה, לכלל פעילי התכנית יחד ולכל צוות לחוד ניתנת הכשרה מתמשכת, ידע וכלים לפעולה בתחומים הנוגעים לעולם הירידה בשמיעה והנגישות עבור אנשים עם מוגבלות בשמיעה בנוסף, ליווי הצוותים מתמקד בפיתוח כישורים רלוונטיים נוספים בתחום העשייה החברתית. מפגשי ההכשרה מתקיימים אחת לשבועיים, ביניהם יכולים הצוותים להתמקד בקידום תכניות הפעולה שלהם.

תומכים בתכנית סיירת הזכויות והנגישות של ארגון בקול:



חברות וחברי סיירת הנגישות של ארגון בקול

שירלי שלום כהן

שירלי שלום כהן

רכזת סיירת הנגישות
אלה סיקולר גרינר

אלה סיקולר גרינר

מתנדבת
סמדר הרוש

סמדר הרוש

מתנדבת
יעל גולדברג

יעל גולדברג

מתנדבת
נופר צעירי

נופר צעירי

מתנדבת
נופר חדד

נופר חדד

מתנדבת
בודק...